söndag 13 juni 2021

Möbler på fel ställen!

När vi väl flyttar kommer vi få en massa svenska möbler i Frankrike, för redan nu har vi en massa franska möbler i Sverige. Lite knasigt, men så är det. Vårt sommarhus i Bourgogne flyttades till Skåne 2007 och nu kommer vårt permanenta hem flyttas till Frankrike. En och annan pryl måste förstås skifta plats och en hel del måste helt enkelt lämna familjen men många prylar måste flytta till Skåne (speciellt eftersom äldsta dottern tänker sig en framtid i San Diego!) ett exempel är pianot som vi definitivt inte tänker ta med oss men som jag heller inte kan tänka mig att göra mig av med. Det var min mammas men såldes när jag var barn. Maken köpte tillbaka det till mig i 50-årspresent!

Våra sängskåp i Göteborg passar dessutom perfekt ihop med vår franska "grand lit" som finns i Skåne och får därför resa dit.

Ovan: Sängen i Bissy-sous-Uxelles.

Men min danska "clam chair" i gungstolsversion absolut skall från Skåne till Frankrike, men innan dess skall den kläs med fårskinn.

Det stora franska ekskåpet får egentligen inte plats i vår lilla, låga skånelänga men det får vara kvar ändå. Jag vet attt det kryllade av dem i franska "brocantebutiker"så vi kan säkert få tag ett något liknande om vi nu skulle vilja ha ett till.

Ovan: Stympat skåp i Skåne.

Ovan: Skåpet som det skall se ut.

I Skåne får dessutom vår franska trädgårdmöbel stanna, förmodligen skaffar vi ingenting med trädgård.

Mycket planerade och fixande med det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Och så var vi på väg till Frankrike igen.

Efter en lång vinter hemma utan att förstå hur det kunde bli så fel med förra resan var det så dags att ge sig ut igen och leta efter det Fr...