måndag 19 juli 2021

Rensning av böcker

När jag var ung jobbade jag i bokhandel. Det gjorde att jag fick en förfärlig massa läsex. Dvs böcker som förlagen skickade med för att personalen skulle kunna läsa och därmed sälja böckerna. Reklam helt enkelt. Eftersom jag (och dessutom även maken) har notoriskt svårt att slänga böcker så håller de på att växa oss över huvudet. Kursen i gallring lyckades jag nog trassla mig förbi på Bibliotekshögskolan, förmodligen genom att ta en extra kurs i ADB eller vad det nu var datorkurserna kallades på 80-talet. Just de kurserna är kanske inte vad jag har mest användning för just nu, men däremot saknar jag förmågan att gallra!

Hur som helst så hade jag svårt att sova härom natten, vilket, i och för sig, är ovanligt. Jag tänkte bara på hur mycket vi behöver göra oss av med för att ha en chans att komma till Frankrike. Det som finns i Göteborg kan jag inte göra något åt när jag är i Skåne, men det som finns här, i Huaröd, just nu, kan jag i alla fall ta tag i. Sagt och gjort, jag gick upp och satte igång. Efter bara en timme hade jag tre kassar böcker som hunde flytta vidare till Erikshjälpen i Kristianstad. HURRA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ytterligare ett lass till återvinningen

Så har ytterligare ett lass åkt till återvinningen. Det började med att vi behövde en byrå i Skåne, samtidigt som vi fick ett spelbord och e...